پیشنهاد درمان تخصصی پرندگان شیرازپیشنهادات درمانی تخصصی پرندگان

درمان شکستگی بال پرندگان در شیراز : آتل بندی بال پرنده + ۶ مرحله اورژانسی

شکستگی بال پرنده :

پرندگان نیز مانند انسان ها می توانند دچار شکستگی استخوان ، ضرب دیدگی یا ترک برداشتن استخوان و یا در رفتگی مفاصل شوند. با این حال، درمان شکستگی در پرندگان مثل طوطی و عروس هلندی و کاسکو به آسانی سایر گونه ها نیست چون استخوان های پرنده با هوا پر شده و دارای محتوای کلسیم بالاتری هستند . هنگامی که محتوای کلسیم در استخوان بالا است، استخوان ها شکننده می شوند و شکستگی های متعدد احتمال بیشتری دارند.

 

شکستگی بال پرنده
شکستگی بال پرنده

 

اگر متوجه شکستگی در استخوان بال پرنده خود شدیم اولین اقدام چیست ؟

به محض این که متوجه شکستگی ، در رفتگی و یا ضرب دیدگی شدید، ضروری است که او را هرچه سریع تر نزد دامپزشک ببرید. نه تنها پرنده درد میکشد ، بلکه هر چه زودتر استخوان بررسی شود ، پرنده شانس بیشتری برای بهبودی و بازگشت به عملکرد طبیعی دارد. چنانچه دسترسی سریع به دامپزشک امکان پذیر نبود، مراقبت های اولیه را انجام دهید و در اولین فرصت او را به نزد دامپزشک ببرید.

 

۶ مرحله اورژانسی :

  • پرنده را به قفس انتقال دهید.
  • روشن کردن چراغ داخل قفس کمک می کند تا پرنده گرم شده و مانع بروز شوک شود.
  • در مورد خونریزی از یک گازاستریل استفاده کنید و برای کاهش سرعت از دست رفتن خون موضع را کمی فشار دهید.
  • پماد آنتی بیوتیک را می توان در اطراف پا یا بال زد و نیز روی آن از یک بانداژ شل استفاده کرد.
  • میتوانید برای مهار کردن پرنده از یک حوله استفاده کنید. اگر خونریزی کمی کاهش داشته باشد، گاز را در اطراف ناحیه آسیب دیده قرار دهید.
  • جهت کاهش حرکت استخوان آسیب دیده می توانید با یک تکه چوب بسیار سبک موضع را آتل بندی کنید.
  • با این وجود، فراموش نکنید هیچ جایگزینی برای مراقبت های فوری دامپزشکی وجود ندارد و پرنده شما با این اقدامات اولیه درمان نمی شود و امکان مرگ دارد !!!
بخوانید
درمان شکستگی پای پرندگان :ضرب دیدگی پای عروس هلندی مرغ عشق + اقدامات اولیه 🐦 (لنگیدن،سیاه شدن)

 

آسیب ها و شکستگی در بال طوطی ها ، شکستگی در بال عروس هلندی ، شکستگی در بال کاسکو و سایر پرندگان شامل مرغ مینا ، قناری ، مرغ عشق ، جوجه ها و شکستگی در پای آنها اغلب با مراقبت های فوری دامپزشکی قابل درمان هستند.

 

 

 

درمان شکستگی بال پرنده :

دکتر دامپزشک ابتدا با انجام معاینات عینی و بالینی وضعیت اندام یا اندام های درگیر را بررسی کرده و سپس میتواند عکس رادیولوژی تهیه کند . در صورت لزوم میتواند جهت بررسی احتمال وجود التهاب استخوان یا استئومایلیت آزمایش خون نیز از پرنده تهیه کند . استخوان های شکسته در پرندگان سریع تر از انسان و یا سایر حیوانات بهبود می یابند. احتمال دارد که شکستگی تنها با قرار دادن آتل به خوبی بهبود بیابد در غیر اینصورت در مواردی که شکستگی پیچیده است اغلب پرنده شما نیاز به جراحی دارد. در مواردی فیزیوتراپی ممکن است برای بهبود عملکرد مفاصل و عضو آسیب دیده نیاز باشد. دامپزشک تمرینات مختلفی را برای کمک به بهبود پرنده شما پیشنهاد خواهد کرد .دامپزشک همچنین داروهایی را برای تسکین درد پرنده در هنگام بهبودی تجویز می کند. دارو ممکن است به صورت خوراکی یا همراه با غذا داده شود. .

 

درمان شکستگی بال پرنده
درمان شکستگی بال پرنده

 

بهترین دکتر دامپزشک برای درمان شکستگی بال پرندگان در شیراز کیست؟

شما می بایست قبل از مراجعه حضوری به هر دکتر دامپزشک ، با شخصی معتمد و شناخته شده در این زمینه مشورت نموده تا با توجه به امکانات و تخصص هر دکتر دامپزشک تشخیص دهد که بهترین درمان را چه دامپزشکی و چه کلینیک یا مرکز درمانی میتواند انجام دهد.

بخوانید
دامپزشکی شبانه روزی پرندگان شیراز

خانم دکتر مردانی با توجه به بهره گیری از گسترده ترین شبکه درمانی در شهرهای شیراز یزد کرمان تهران اصفهان مشهد و شهرکرد بهترین مشاوره قبل از مراجعه مستقیم به مراکز درمانی و خدماتی دامپزشکی از جمله در ” زمینه تخصصی بیماری های پرندگان و درمان شکستگی های پا و بال و منقار پرندگان  “ را در اختیار شما قرار خواهد داد تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه به جواب درست دست پیدا کنید.

 

 

 

شما می توانید قبل از مراجعه حضوری به مراکز درمانی جهت دریافت مشاوره رایگان با دکتر مردانی تماس بگیرید

مشاوره دامپزشکی شیراز : ۰۹۱۷۲۲۷۴۰۱۹
مشاوره دامپزشکی تهران : ۰۹۹۰۴۴۰۳۰۸۲

3.6/5 - (14 امتیاز)

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام
    سید یوسف هستم از شهر کابل افغانستان
    ببخشید از من طوطی ام ۳ سال میشه که بال هایش شکسته آیا قابل درمان است
    لطفا ب۶ سوالم جواب بدهید

    1. سلام اقا یوسف. من گشتم جواب سوالتان را پیدا نکردم، اما باز از دیگران برایتان میپرسم و همینجا بهتون خبر میدم. متاسفم که هیچکس به شما جوابی نداده است. آرش از شیراز

      1. سلام علی هستم ازخراسان رضوی فیض ابادعروس هلندی بنده که خیلی خیلی دوستش داریم دیروزازترس گربه یاچیزدیگری داخل قفس روی میله نشیمنگاه خورده وبال چپش دچارافتادگی شده والان هم تخم هم داره شهرستان مادامپزشک هم نداره خواهشاهرچه زودترراهنمایی کنیدکه پرنده ام دردنکشه وخانوادگی عزاب وجدان داریم که نمی توانیم برایش کاری انجام بدهبم ممنون

      2. سلام خسته نباشید
        من یه شاهین پیدا کردم تو پارک
        بالش شکسته و بالشو نمیتونه خوب جمع کنه و یکمی هم وحشی نمیتونم زیاد بهش دست بزنم
        با دامپزشک شهرمون مشورت کردم ولی بهم گفت بال پرنده وقتی می شکنه خوب نمیشه
        الآن چیکارش کنم فقط دوتا دامپزشکم تو شهرمون داریم
        تو قفس نگهداریش میکنم اما دوس دارم بالش خوب بشه و آزادش کنم خیلی ممنون میشم راهنمایی ام بکنید

  2. سلام من شتر مرغ ۴ماهه دارم یکیشون یکی از بالهاش را حرکت نمیده نمیدونم شکسته یا مشکل دیگه ای داره چیکار کنم

  3. سلام .خسته نباشید.از شهرکرد مزاحمتون میشم.حدود سه ماه پیش یه کلاغ با باله شکسته تو خیابان پیدا کردیم تاحالا دوبارهم دامپزشک بردیم .گفتن خودش جوش میخوره حدود یکماه هم بالش بسته بود ولی هتوز خوب نشده تو سرپله داره زندگی میکنه مرتب پرهاشو میکنه.گچ های دیوار رو میکنه واقعا دلمون هم میسوزه نمیدومیم براش چیکار کنیم ممنون میشم راهنماییمون کنید .

  4. سلام بال کبوتری شکسته و اویزون شده ولی خونریزی یا جراحتی نداره با چوب بستنی بستیمش میخواستم ببینم خوب میشه یا باید ببرم دامپزشک؟

  5. سلام من محمد پارسا هستم من قفس پرنده ام را در بالای یک گلدان بزرگ گذاشتم که ارتفاعش حدود ۴۰ سانتی متر است
    شب باد امد و قفس سر برد و افتاد و بعد از اون حادثه پرنده ام بال خودش را کج می گذعرد روی بدنش
    چون پرنده ی ماده نمی گذاشت استراحت کند قفسش را جدا کردم حالا می خوام بدونم ایا بالش خوب می شود؟

    1. سلام و درود به شما من محمدرضا قهویی از شهر سهند تبریز هستم. من یه مرغ عشق دارم که موقع پرواز نتوانسته خودش را کنترل کنه و محکم به دیوار خورد و افتاد ازون به بعد بالش شکسته یا در رفته نمی دونم توانستم خودم معاینه کنم بالش تکان میخورد ولی بالش انقدر در رفته یا شکسته می توانم مثل چرخ و فلک بچرخد واقا نگرانم درد دارد. لطفا کمک کنید. 😭😭

  6. سلام بال غاز نر من که یک سال دوماه هست یک هفته هست شکسته من الان فهمیدم ایل راه کاری هست توی سجیاسوج بردیمش پیش دامپزشکی گفت باید بکشیش راهکاری ندارن برای درمانش ایاراهکاری هست یااین دامپزشک راست گفته

  7. سلام بال هاشین من شکسته میتونی باهاش یکمی بپره ولی همش آویزونه میخواستم بدونم خوب میشه یا کلا همینجوری میمونه؟؟؟؟

    1. سلام نازنین خانم
      من یه شاهین پیدا کردم که بالش شکسته
      می خواستم بدونم شکستگی بال پرنده شما خوب شده
      اگه خوب شده چیکارش کردید

  8. سلام علی هستم ازخراسان رضوی فیض ابادعروس هلندی بنده که خیلی خیلی دوستش داریم دیروزازترس گربه یاچیزدیگری داخل قفس روی میله نشیمنگاه خورده وبال چپش دچارافتادگی شده والان هم تخم هم داره شهرستان مادامپزشک هم نداره خواهشاهرچه زودترراهنمایی کنیدکه پرنده ام دردنکشه وخانوادگی عزاب وجدان داریم که نمی توانیم برایش کاری انجام بدهبم ممنون

  9. سلام من بهروز هستم من یه مرغ مینا دارم که بالش یدونه از پراش شکسته و خون داره میاد و بعدش بند اومد دم هم نداشت یه دونه دم درورد که اون هم از ته شکست الان من باید چیکا کنم خودش خوب میشه یا باید ببرمش پیش دامپزشک

  10. سلام گردن جوجه مرغ من زخمی شده احتمالا یه حیوون بهش حمله کرده امکان بردن به دامپزشکی ندارم چیکار کنم خوب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا